Digui, digui… amb un sonriure
Amb la difusió i ús generalitzat del telèfon mòbil i els missatges de text també s’ha difús una sèrie de abreviatures (de fet crec haver vist un llibret que dona uns pautes per a escriure correctament de forma abreviada) i els emoticones. Aquests són una sèrie de signes que representen sentiments o estats d’ànims.
Realment aquests icones van néixer abans de l’era digital, de fet l’any 1881 a una revista americana varen representar expressions facials utilitzant el teclat de la màquina d’escriure (melancolia, indiferència, sorpresa i alegria) per primera vegada. Gairebé un segle més tard apareixia el conegut icone smiley que s’usava per a diferenciar el missatges seriosos de les bromes. Després se generalitzaren altres cares amb diferents expressions, com ara L. A l’actualitat s’hi troben desenes de modalitats i inclús hi ha teclats que les incorporen.
![]()
El que resulta curiós és que tant a occident com a orient s`han desenvolupats diferents emoticones per a expressar el mateix, per bé que a orient es troba més difós el seu ús i a Japò hi ha mòbils amb centenars.
Veguem uns quants…
|
oriental |
emoció |
occidental |
|
(^_^) |
Feliç |
: -) |
|
(;_;) |
Trist |
: -( |
|
(*O*) |
Sorprès |
: O |
|
( ^_ –) |
Aclucada |
; – ) |
|
(^o^) |
Riure |
: D |
|
( # ^. ^# ) |
Enrajolat |
|
|
( ^^;) |
Vergonya |
|
|
m(_ _)m |
Disculpes/ |
En línees generals a orient el centre de l’expressió són els ulls i la disposició és vertical, mentre que a occident és la boca el centre la disposició és horitzontal (imatge girada)