La gran festa de la música

El fet és que aquesta gala musical de Santa Cecília, ara ja ubicada definitivament en el Centre Cap Vermell, assoleix en cada convocatòria un èxit més que notable pel que fa a la resposta del públic, i en aquesta ocasió no fou una excepció i s’omplí l’aforament de la sala. Una expectació que no es va veure defraudada al llarg de les gairebé dues hores de concert, gràcies a les més que notables interpretacions de les distintes formacions que hi varen prendre part i a uns repertoris que varen satisfer tots els gutos i sensibilitats.
En total, foren quasi 150 els cantaires i músics que passaren per l’escenari del Cap Vermell, els quals, conjuntament, tancaren la gala amb la interpretació conjunta del «Cor de pelegrins» (de l’òpera «Tanhäuser» de Wagner) i de l’Himne a Capdepera (de P.Orpí i E.Pastor), que van encendre l’entusiasme dels assistents.
Capítol a part mereix la referència de l’estrena mundial d’un pasdoble-marxa inèdit del músic gabellí Baltasar Moyà. Una còpia d’aquesta obra, que duu per títol «El buen acierto», va ser trobada entre els papers d’un antic músic de Capdepera, Bartomeu Melis (el pare d’en Pere Melis «Colom») i fins ara no havia estat catalogada. Data de 1887 i sembla que l’autor la va dedicar a Sebastià Ferrer, batle de l’època. La instrumentació i adaptació per a la banda actual l’ha feta Josep Joaquim Esteve «Ximo», qui fou director de la banda anys enrere.
Tot plegat va constituir una vetllada de molta i bona música, de germanor entre els distints grups i de trobada amb un públic generós en l’auplaudiment i entregat a la causa de la música.

Coral Sol Naixent
Coral Gabellina
Coral s’Alzinar
C.C. Banda de Música de Capdepera

Gran fi de festa