Resultats de l’enquesta del debat familiar

Les famílies de Capdepera aproven amb un Notable l’estat del municipi

L’Ajuntament de Capdepera ha presentat els resultats del primer debat familiar que s’ha realitzat en el municipi i en qual hi ha participat tots els alumnes de 4t, 5è i 6è de primària i les seves famílies.

 

Amb l’anàlisi de les respostes s’observa com la valoració que es fa del municipi és “molt satisfactòria”, concretament la nota mitjana atorgada és de 7,02. A més, només en el 15% dels casos es considera que el municipi ha empitjorat en els darrers 10 anys. El 85% restant considera que està igual o millor.

Aposten per un model de desenvolupament econòmic sostenible

El 64% dels enquestats aposta per fomentar un turisme responsable i de qualitat, on es prioritzi el manteniment i reforma de les actuals places d’allotjament en lloc d’incrementar-les.

Es recull, a més, la voluntat d’apostar per desestacionalitzar el turisme i d’aquesta manera allargar la temporada turística a tot l’any. Això implicaria una major i més variada oferta de les activitats a realitzar en el municipi al llarg de l’any, sense limitar-se al model de sol i platja.

Una zona per a cans, més zones verdes i zones d’oci i esport per a joves són els equipaments més demandats

Aquestes han estat les propostes més repetides per part de les famílies, tot i que n’hi ha hagut una gran varietat.

També es pot observar que la majoria dels equipaments existents al municipi responen a les necessitats dels usuaris i que el seu estat de conservació és “bo o molt bo”, especialment l’Escola de Música, la Biblioteca de Cala Rajada, el Centre Cap Vermell o la piscina municipal.

La separació dels residus i l’estalvi d’aigua són les pràctiques ambientals més freqüents en les famílies

La major part de la població està sensibilitzada davant la responsabilitat compartida de conservar el medi ambient i actua en conseqüència, adoptant bones pràctiques en matèria de sostenibilitat en l’ús de l’aigua, de l’energia i de gestió de residus.

La disminució de l’ús del cotxe, la gran assignatura pendent

Respecte a la mobilitat es pot apreciar que la major part dels desplaçaments es fan en cotxe, amb les corresponents conseqüències negatives per al medi ambient. Aquest ús del cotxe com a mitjà de transport és a causa que un 63% dels adults de les famílies enquestades té el seu lloc de treball en un altre nucli o, fins i tot, en un municipi diferent al que resideix.

Destaca el 46,6% dels enquestats que afirmen anar a l’escola en cotxe i el 70,6% que afirmen anar a fer feina amb aquest tipus de vehicle, deixant palesa la necessitat de comptar amb el transport privat per a la mobilitat habitual. Un 66,3% dels enquestats afirmen que “no utilitzen el transport públic pràcticament mai”.
 

La participació ciutadana, de puntual a permanent

Gran part de les famílies manifesta que participa en ocasions en les activitats proposades des de l’Ajuntament i altres associacions, però també consideren que és necessari augmentar l’oferta de les activitats d’oci i temps lliure que hi ha actualment.

Entre els canals de participació destaca el coneixement entre la població de la Comissió de festes, de l’Agenda Local 21 i de la plataforma de suggeriments i queixes del web municipal, eina lligada a les noves tecnologies i que facilita una comunicació més eficaç amb l’administració pública.

Concretament en el Debat Familiar, la participació ha estat del 55,89% i es demostra que les conclusions són representatives del col·lectiu al qual es dirigia.

Aquesta xifra de participació no hagués estat possible sense la col·laboració i implicació dels professors dels centres escolars CEIP S’Alzinar i CEIP S’Auba, així com dels coordinadors ambientals de cada un dels col·legis.

 

Altres articles